Yurizoku
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maria-sama ga miteru

5 plaatsers

Yurizoku :: Yuri :: Yuri :: Yuri anime

Ga naar beneden

Maria-sama ga miteru Empty Maria-sama ga miteru

Bericht  ichigo2momo ma mei 05, 2008 12:19 pm

Maria-sama ga miteru. Voor sommige een yuri anime, voor sommigen niet. Het is volgens mij wel een groot punt van discussie geweest! Op zich vond ik het een leuke anime, alleen ging ie mij af en toe iets te traag. Bovendien hou ik meer van iets meer obvious yuri Wink Maar ieder zijn ding!

Maria-sama ga miteru 071006_02

Dus wat vonden jullie? Zijn jullie het met me eens? Of..?
ichigo2momo
ichigo2momo
Admin

Aantal berichten : 225
Leeftijd : 35
Woonplaats : Noord-Holland
Registration date : 26-04-08

https://yurizoku.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Maria-sama ga miteru Empty Re: Maria-sama ga miteru

Bericht  Sephide do mei 15, 2008 9:45 pm

Mmmm, niet afgekeken. Het ging mij inderdaad ook een beetje te traag en ik vond het een beetje een saaiere versie van Strawberry Panic...
Sephide
Sephide

Aantal berichten : 66
Leeftijd : 32
Woonplaats : ~*wonderland*~
Registration date : 15-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Maria-sama ga miteru Empty Re: Maria-sama ga miteru

Bericht  ichigo2momo vr mei 16, 2008 5:48 pm

@Sephide:

Maria-sama en SP zijn ook niet echt te vergelijken Wink SP is veel agressiever en Maria-sama is wat rustiger(veel rustiger~~!). Ook meer suggestief dan echte obvious yuri aangezien daar ook veel discussie over is. Onder andere had ik een keer iets gelezen over een hetero-meisje dat helemaal flipte omdat de meisjes uit de anime volgens haar absoluut niet lesbisch waren. Waar ook iets voor te zeggen valt, al is het stukje tussen Sei en... uhm het meisje waar ze op een gegeven moment heel close mee is, wiens naam ik dus kwijt ben, wel meer obvious. En op dat punt zou ik het niet met haar eens zijn. In zijn algemeenheid ook niet, want uhm, ik interpreteer het natuurlijk liever wel als yuri Wink
ichigo2momo
ichigo2momo
Admin

Aantal berichten : 225
Leeftijd : 35
Woonplaats : Noord-Holland
Registration date : 26-04-08

https://yurizoku.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Maria-sama ga miteru Empty Re: Maria-sama ga miteru

Bericht  Sephide zo mei 18, 2008 7:05 pm

Klopt, niet te vergelijken, maar toch beetje tegenvaller als je net SP! hebt gekeken Razz
Sephide
Sephide

Aantal berichten : 66
Leeftijd : 32
Woonplaats : ~*wonderland*~
Registration date : 15-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Maria-sama ga miteru Empty Re: Maria-sama ga miteru

Bericht  dirtydevil do jul 10, 2008 3:32 pm

heey nou wel een beetje een late reactie
maar ik hou meer van een beetje actie erin zoals Kannazuki no Miko die vond
ik ook heel leuk en strawberry panic ook maar deze vind ik ook heel leuk ik vind
hem totaal niet saai ofzo het lijkt een beetje op sp en het vervolg op elke serie
klopt gewoon dat is toch mooi maar ik vind deze serie top
gr marije
dirtydevil
dirtydevil

Aantal berichten : 84
Leeftijd : 32
Woonplaats : ergens in een huis op de aarde
Registration date : 01-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Maria-sama ga miteru Empty Re: Maria-sama ga miteru

Bericht  Macron One wo jul 30, 2008 2:20 am

Rightstuf, het bedrijf dat de Amerikaanse DVD release van Maria sama ga miteru uitbrengt, bied op zijn Marimite homepage de mogelijkheid een vraag te posten voor Oyuki Konno, de schrijfster van de Maria sama ga miteru romans (waarop de anime is gebaseerd).
Een aantal van deze vragen zullen uitgekozen worden en gebruikt worden bij een interview dat Rightstuf binnenkort met haar zal houden. De deadline voor het posten van vragen is 15 augustus.

Rightstuf's Maria sama ga miteru homepage: www.maria-sama.rightstuf.com
Macron One
Macron One

Aantal berichten : 6
Leeftijd : 44
Woonplaats : bergum (friesland)
Registration date : 07-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Maria-sama ga miteru Empty Re: Maria-sama ga miteru

Bericht  Anzu zo aug 24, 2008 3:38 pm

De novel van Oyuki Konno is wat suggestiever dan de manga en de anime. Soms houd ik wel van een beetje rust, aangezien de meest populaire anime's, manga's toch meestal een heel stuk actiever (lees drukker) zijn. Soms zie je door de laserstralen de figuren niet meer. En als ik voor de zoveelste keer dezelfde magische verandering zie dan ga ik wel eens koffie drinken. Smile

Ik vind marimite eigenlijk niet te vergelijken met sp. Beiden hebben hun eigen charme, waarbij sp wat duidelijker is in wat er bedoelt wordt. In de novel merk je meteen dat Yumi enorm valt voor Sachiko en hoe. Het wordt subtiel verteld en daar houd ik wel van. Als ik een expliciete scene wil zien dan kijk ik Hentai, want daar hoef ik niet bij na te denken. Wink

Wat ik bij marimite goed vind is het uitwerken van de karakters. Je leert waarom ze iets doen en hoe ze denken. Dat mis ik nog al eens. Maar al met al is het een van mijnn meest favoriete series, direct na Revolutionary Girl Utena. Smile

Anzu
Anzu
Anzu

Aantal berichten : 6
Leeftijd : 66
Woonplaats : Zuiden des lands
Registration date : 24-08-08

http://www.zhensu.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Maria-sama ga miteru Empty Re: Maria-sama ga miteru

Bericht  ichigo2momo do sep 04, 2008 8:14 pm

Nou heb ik pasgeleden eindelijk de OVA afgekeken... En nu ben ik weer een beetje in de Marimite mood!
Ooit begon ik er met lange tanden aan, de serie ging mij in het begin toch écht te traag. Maar uiteindelijk begon ik toch wel mee te leven en het leuk te vinden. Ik vond Yumi eerst vervelend maar nu al wat minder. Het nichtje van Sachiko(naam even kwijt) met vergelijkbare haarstijl als Yumi vind ik wél eeerg irritant! Seizoen 2 heb ik dan ook niet volledig uiteindelijk gekeken. Voor mij draaide het teveel om dat meisje.

@Anzu: Ik ben het met je eens hoor, ik ben zelf ook niet heel erg van de te drukke anime met veel magical girls en mecha Razz geef mij maar slice of life of drama/romance series.

De novels heb ik helaas niet gelezen, zijn deze vertaald ergens vandaan te halen? Want helaas lees ik geen Japans...

@Macron One: Ik had het gelezen! Ik ben blij dat deze serie gelicensed is ^_^ nu nog maar wachten op de release!
ichigo2momo
ichigo2momo
Admin

Aantal berichten : 225
Leeftijd : 35
Woonplaats : Noord-Holland
Registration date : 26-04-08

https://yurizoku.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Maria-sama ga miteru Empty Re: Maria-sama ga miteru

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Yurizoku :: Yuri :: Yuri :: Yuri anime

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum